Vanliga frågor

Jag har beställt en vara som visar sig vara trasig eller felaktig, hur gör jag?

Om emballaget är skadat öppnar du paketet redan på utlämningsstället, detta för att de ska kunna ta emot din anmälan ifall någon produkt tagit skada. Vid felaktig leverans från Grön & Blandat (fel antal, fel vara, skadad vara) kontaktar du oss inom skälig tid så att vi kan rätta till felet. Skicka inte tillbaka något innan du har kontaktat oss.

Måste jag handla för en viss, lägsta, summa?

Nej, din order kan vara hur liten eller hur stor som helst till en och samma fraktkostnad.

Hur länge ligger mitt paket kvar på utlämningsstället?

Eftersom paketet oftast innehåller ömtåliga växter bör det hämtas ut omedelbart vid avisering, men ditt paket ligger kvar i 14 dagar.

Gäller era erbjudande bara inom Sverige?

Våra erbjudanden gäller bara inom Sverige.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Då går paketet tillbaka till oss efter 14 dagar. Vi debiterar dig för ej uthämtat paket och för de produkter som inte klarat att ligga nerpackade i paketet under den långa tiden.

Var ska jag hämta ut mitt paket?

Det står på din sms- eller brevavisering var du ska hämta ut det.

Har ni faktura eller kortbetalning?

Faktura med 20 dagars betalningsvillkor medföljer i ditt paket. Kortbetalning och delfaktura erbjuder vi för närvarande inte, men det är något som kommer inom kort.

Vad har ni för bankgiro?

Vårt bankgiro är: xxx-xxxxxx

Hur lång tid tar det innan jag får mina varor som jag beställt?

Meddela oss när du är förhindrad att ta emot ditt paket, till exempel för att du är bortrest, så försöker vi att ta hänsyn till det.